På atv'n!

søndag 5. november 2017

Min første selvstrikkede kofte!

Tjoho! Høsten for to eller tre år siden (jeg trodde jeg hadde blogget om det, men kan ikke finne det) begynte jeg på en kofte. Hadde tittet på flere mønstre og fant ut at jeg skulle strikke en trønderkofte, den ser sånn ut:


Jeg strikket bolen nesten ferdig, ble litt motløs da jeg kom til punktet der jeg måtte strikke frem og tilbake på slutten der. Strikket det ene ermet og så ble hele greia liggende på vent leeeeenge. Tok den frem igjen i sommer og strikket ferdig bolen - det tok ikke stort mer enn en halvtimes tid... Tok så frem det ferdige ermet og fant ut at jeg ikke likte fasongen på det, det var enormt vidt, så vidt at jeg ikke hadde fått på meg en jakke utenpå uten at det ville bli klumpete og ekkelt.

Så jeg rekket opp ermet og da jeg skulle strikke nye orket jeg ikke regne ut maskeantall i forhold til mønsteret, som jeg forøvrig var drittlei av å strikke - så jeg bestemte meg for å gjøre det enkelt! Ermene ble stripete og sikkert bare halvparten så vide som originalen. Bildet over har mye smalere ermer enn det ble på min...

I går kjøpte jeg knapper og i dag er kofta endelig ferdig og klar til bruk! Den kjennes god og varm ut og jeg er kjempestolt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar